- PEDAGOG SZKOLNY
- O SZKOLE
- RAPORT O STANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLICZNEGO
- KONKURS MICKIEWICZOWSKI
- SAMORZĄD UCZNIOWSKI
- OSIĄGNIĘCIA
- GALERIA
- MATURZYŚCI
- KADRA
- POWIATOWE IGRZYSKA MŁODZIEŻOWE
- POWIATOWY KONKURS MATEMATYCZNY
- BIBLIOTEKA SZKOLNA ZAPRASZA
- CHÓR
- ŚLĄSKA BIBLIOTEKA CYFROWA
- POWIATOWY KONKURS HISTORYCZNY
- ROK DLA NIEPODLEGŁEJ
- NARODOWE CZYTANIE
- POWIATOWY KONKURS PIEŚNI PATRIOTYCZNEJ
Game - X - Reaktywacja w Naszej szkole.
Przyklejeni na co dzień do wirtualnego świata prawie zupełnie zapomnieliśmy o czymś, co stanowiło istotny element naszego dzieciństwa, czyli... o uroku gier planszowych. Przypomnieliśmy sobie o tym w trakcie realizacji projektu zaproponowanego nam przez Diecezjalną Fundację Ochrony Życia. Z projektem pt. „Game – X – Reaktywacja” mieli okazję zapoznać się uczniowie klasy IC. Grę przeprowadzono 14 marca br w sali audiowizualnej naszego liceum. Sama rozgrywka trwała 4 godziny. Chociaż uznać to można za mało wiarygodne, nikt nie poczuł znużenia i nikt nie wychodził z sali z poczuciem porażki. Dominowała raczej satysfakcja z udziału w niezwykle interesującym i pouczającym przedsięwzięciu.
„Game – X Reaktywacja” to gra, która ma na celu profilaktykę uzależnień behawioralnych wśród młodzieży. Uczestnicy gry podzieleni zostali na 4-osobowe zespoły, rywalizujące przy czterech odrębnych stołach. Podstawowymi narzędziami używanymi podczas gry, obok plansz, były karty: kryształów, przeciwności i pozytywnych wydarzeń. Dziesięć kolejnych rund rozgrywki uruchomiło emocje uczestników, kierunkując jednak ich strategię nie na konfrontację, ale współpracę. Zawiłości gry wyjaśniła na wstępie prezentacja multimedialna. Każdy kolejny krok w grze stawał się pewniejszy, a uczestników stopniowo wciągała sama fabuła i technika rozgrywania.
Gra wyłoniła formalnych zwycięzców, jednak wygrani czuli się wszyscy. Gra „Game – X – Reaktywacja” pozwoliła uczniom wzbogacić swoją wiedzę i świadomość w zakresie kształtowania prawidłowych postaw i zachowań, umiejętnego rozwiązywania problemów czy budowania samooceny. Szansa na głębsze poznania samego siebie nie została zmarnowana.
I świetnie, że w innowacyjnej szkole zawsze znajduje się czas i miejsce na innowacyjne projekty.
Kamila Tarnawska
Modyfikował: Katarzyna Jasińska-Kaliwoda Data modyfikacji: 02-04-2017 16:42